Budowa dworca Nowa Łódź Fabryczna to jedna z największych inwestycji kolejowych w Unii Europejskiej. Nowa stacja będzie najnowocześniejszym podziemnym dworcem w kraju, który połączy nas szybkimi pociągami z największymi miastami Polski i Europy, będzie również stanowić najważniejszy element powstającego Nowego Centrum Łodzi. Trzypoziomowa stacja kolejowa, z czterema peronami i ośmioma torami, będzie centralną częścią multimodalnego węzła komunikacyjnego, który w centrum miasta połączy kolej aglomeracyjną i konwencjonalną, autobusową komunikację dalekobieżną, komunikację miejską oraz prywatny transport samochodowy i umożliwi odprawę nawet do 200 tyś. osób dziennie (czyli 20-krotnie więcej niż do tej pory).

Naszym zadaniem w tym przedsięwzięciu jest wykonanie sieci wodno-kanalizacyjnej na terenie dworca. W ramach realizowanego kontraktu łącznie wybudujemy około:
- 6500,00 m kanalizacji deszczowej,
- 650,00 m kanalizacji sanitarnej,
- 800,00 m wodociągu,
- 650,00 m drenażu,
- 1700,00 m odwodnienia liniowego.

Prowadzone prace obejmują montaż 5 przepompowni wraz z wyposażeniem oraz kilkudziesięciu separatorów, studni oraz wpustów. Część robót wykonywana jest na dużych głębokościach do 7,5m. W naszym zakresie znajduje się również odtworzenie nawierzchni asfaltowej, prace brukarskie oraz zamulenie nieczynnej kanalizacji pianobetonem.

 

 

MELIORANT 

 

 

Tadeusz Zając i Spółka sp.k.

 

 

BUDOWNICTWO INŻYNIERYJNE